MİMARİ ESTETİK KOMİSYONU OLUŞUMU VE ÇALIŞMA ESASLARI YÖNETMELİĞİ HK.

ALAŞEHİR BELEDİYESİ MİMARİ ESTETİK KOMİSYONU OLUŞUMU VE ÇALIŞMA ESASLARI YÖNETMELİĞİ Amaç MADDE 1 – (1) Bu yönetmeliğin amacı, Alaşehir Belediyesi yetki ve görev sınırları içerisinde 2863 sayılı kanun kapsamı dışında kalan yerlerde estetiğe, tarihi ve doğal değerlere uygun ilke kararları geliştirmek; bu bağlamda Büyükşehir sınırları içerisinde yerleşik ve yerleşime yeni açılacak alanlardaki meydan, bulvar, cadde ve anayollara cephesi bulunan yapıların şehircilik, mimarlık, kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı disiplinlerinin, katılım ve sentezi ile yaratıcı ve estetik çözümlere dönük bina cepheleri ile örnek kent mekânları ve kentsel tasarım projeleri elde etmek için görüş bildirmek üzere oluşturulan Mimari Estetik Komisyonunun oluşum ve çalışma kurallarını belirlemektir. Kapsam MADDE 2 - (1) Bu yönetmelik; Alaşehir Belediyesi Mimari Estetik Komisyonu’nun kuruluş, görev ve çalışma esas ve usullerini kapsar. Yasal Dayanak MADDE 3 - (1) Bu yönetmelik; 3194 sayılı yasanın 1, 21 ve 40 ncı maddeleri ve 5216 sayılı yasanın 1, 7/g ve 21 nci maddeleri ile 5393 sayılı Belediye Kanununun 15/b maddesi esaslarına dayanılarak düzenlenmiştir. Tanımlar ve Kısaltmalar MADDE 4 – (1) Bu yönetmelikte; a) Mimari Estetik Komisyonu : Alaşehir Belediye Başkanınca belirlenen 5 kişiden oluşacak Kurul’u, b) Kurul : Mimari Estetik Komisyonu’nu, c) Büyükşehir Belediyesi : Manisa Büyükşehir Belediyesi’ni, d) Belediye : Alaşehir Belediyesini ifade etmektedir. Kurulun Oluşumu MADDE 5- (1) Kurulun Oluşumu; a) Kurul; Alaşehir Belediye Başkanınca görevlendirilen; 1- Teknik İşlerden Sorumlu Başkan Yardımcısı 2 -İmar ve Şehircilik Müdürü 3-Belediye bünyesinde çalışan şehir ve bölge plancısı 4- Mimarlar Odası İzmir Şubesinin en az 8 yıllık aktif mesleki deneyime sahip üyeleri arasından önereceği dört adaydan Belediye Başkanınca seçilecek iki kişi, 5- Belediye bünyesinde çalışan peyzaj mimarı 6-Belediye başkanının seçeceği belediye meclis üyeleri arasından bir kişi, olmak üzere toplam 7 kişiden oluşur. b) Düzenlenecek kurul; kurul başkanı, Alaşehir Belediye Meclis Üyelerinin arasından bir yıl için başkan tarafından seçilen Meclis Üyesi, Kurula başkanlık yapar. Kurul Başkanının yokluğunda, Kurul Başkanının onay verdiği üye başkanlığa vekâlet eder. (2) Kurulun işleyişi ile ilgili işlemler ve Kurul Sekreterliği hizmetleri, İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından yürütülür. Kurul Üyelik Süresi, Üyeliğin Sona Ermesi MADDE 6 - (1) Kurul üyelik süresi; Belediye Başkanı ve Belediye çalışanları hariç bir yıldır. Bu süre sonunda yerine yeni bir görevlendirme ve seçim yapılmayan üyenin kurul üyeliği devam eder. (2) Kurul’da, ihtiyacı halinde gündem hangi konu ile ilgili ise o konunun teknik temsilcisi çağırılarak konu hakkında bilgi alınabilir. Kurulun Görev ve Yetkileri MADDE 7 – (1) Kurulun görev ve yetkileri aşağıdaki gibidir; Estetik Kurulu; a) Özellikle cephe, çatı, renk ve malzemeleri ile estetik yönünden, sorumluluğu altında bulunan alanlarla ilgili olarak gerekli ilke kararları almak. b) Örnek ve güzel bina cepheleri, bulvarlar, caddeler, meydanlar, anayollar ve özellikli alanlar elde etmek için kentsel tasarıma dayalı olarak ilke kararları almak. c) İmar planında hüküm bulunmayan hallerde ayrık yapı nizamına tabi olan yerler veya bir parselde olup blok yapı nizamına tabi olan yerlerde yapılacak yapıların 40m den fazla cephe uzunluğuna sahip olmasına ilişkin karar almak. (2) Kurulun görev alanı: Alaşehir Belediyesi sınırları içerisinde görev, yetki ve sorumluluk alanına giren yollar ile bu yerlere cephesi olan yapılardır. Kurulun Çalışma Şekli MADDE 8 - (1) Kurulun toplantı gündemi, Kurul Sekreterliğince hazırlanır. Toplantı gündemi üyelere yazılı / sözlü olarak toplantıdan 3(üç) gün önce duyurulur. (2) Gündem içeriği için üyeler de öneride bulunabilir. Kurul, Kurul Sekreterliğinin belirleyeceği gün, saat ve yerde toplanır. Kurul Sekreterliği, gerekli gördüğü durumlarda toplantı gündemi, günü, saati ve yerini değiştirme hakkına sahiptir. (3) Kurul, toplantıya katılması gereken üyelerin salt çoğunluğu ile toplanır. Kararlar toplantıya katılanların çoğunluğu ile alınır. Oylamada eşitlik durumunda, Kurul Başkanının kullandığı oy doğrultusunda karar alınır. (4) Gündemdeki konu ile kişisel ve birinci dereceden hısımları açısından ilişkisi veya çıkarı olan üye bu konunun değerlendirmesi sırasında Kurul’un toplantısına katılamaz ve oy kullanamaz. Kurulca Alınan Kararların Dağıtımı MADDE 9 - (1) Kurullara verilen ve kurullarca incelenerek karara bağlanan konular ile ilgili kararların suretleri Kurul Sekreterliği tarafından imzalanır ve mühürlenir. (2) Alınan kararlar ve ekleri yazışma usullerine göre Kurul Sekreterliği tarafından ilgili yerlere dağıtılır. Kurulca Alınan Kararlara Uyma Zorunluluğu MADDE 10– (1) Belediye kurulca getirilen kurallara uymak ve getirilen düzenlemeleri gerçekleştirmekle sorumludur. Kurulun Büro, Arşiv ve Raportörlük Hizmetleri MADDE 11 - (1) Kurulun büro, arşivleme, raportörlük ve Kurul Sekreterliği hizmetleri, İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından yürütülür. (2) Kurulda değerlendirilecek konular için başvurular, Kurul Sekreterliği’ne yapılır. Huzur Hakkı MADDE 12- (1) Belediyeler dışından kurulda görevlendirilen Kurul Üyelerine toplantı başına memur maaşının hesaplanmasında esas olan katsayının 3775 ile çarpımı oranında huzur hakkı ödenir. (2) Huzur hakkı ödemesi ayda en fazla 2 (iki) toplantı sayısını geçemez. Yürürlük MADDE 13 - (1) Bu yönetmelik, Belediye Meclisinin kabulünden sonra ilanı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 14- (1) Bu yönetmelik, Belediye Başkanı tarafından yürütülür. İş bu Yönetmelik Belediye Meclisimizin 06.10.2015 tarih ve 2015/10-265 sayılı kararıyla kabul edilmiş olup belediyemiz web sitesinde yayımıyla yürürlüğe girer. 08.10.2015 Gökhan KARAÇOBAN Rukiye KOCATAŞ Mustafa ÖZTÜRK Mehmet KAYACIK Belediye Başkanı Meclis Katibi Meclis Katibi Yedek Meclis Katibi