KARAR SAYISI : 2017/3-57 KARAR TARİHİ : 01/03/2017 MÜDÜRLÜK/ŞEFLİK : MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ ŞUBE EVRAK NO : 12 NOLU GÜNDEM KARARIN KONU : YÖNETMELİKLER KARARIN ÖZÜ : Alaşehir Belediyesi 07 konusunda alınan Plan Bütçe Komisyon kararının değerlendirilmesi hk MECLİS BAŞKANI :Gökhan KARAÇOBAN (Belediye Başkanı) KATILAN ÜYELER : Hasan ALICI, Murat Biber, Cevdet ERİM, Hüseyin ÖZBEK, Ahmet YILMAZOĞLU, Cafer ÖZKAYA, Adnan TUTAR, İclal ALTINAY, İbrahim Barış ACAR, Rukiye KOCATAŞ İbrahim AKGÜL, Fedai KOZAN, İbrahim BALIK, Mehmet ALTUN, Fatih Mehmet İŞÇİMEN, Mustafa ÖZTÜRK, Ahmet ÖKÜZCÜOĞLU, Mehmet KAYACIK, İbrahim DOĞAN, Ahmet ADAK MAZERETLİ KATILMAYAN ÜYELER :Ali UÇAK, Yaşar ÇATALDERE, Ömer ZEREN MAZERETSİZ KATILMAYAN ÜYELER :Bilgehan NOYAN, Adnan BAŞOĞUL KARAR NO:57 Gündem No:12 Belediye Meclisinin Şubat ayı Meclis toplantısında ( Gündem 23 ) Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilen; Mali Hizmetler Müdürlüğü / Tahakkuk Servisinin hazırladığı Alaşehir Belediyesi İlan ve Reklam Yönetmeliğinin konusunda Plan ve Bütçe Komisyonunca alınan Kararının değerlendirilmesinde, Konu ile ilgili Plan Bütçe Komisyonunca alınan 20.02.2017 tarihli 2017/01 Nolu Plan ve Bütçe Komisyon Kararı meclise okundu. “2017 /2-44 Sayılı meclis kararı ile Plan ve Bütçe Komisyonuna havale edilen Alaşehir Belediyesi İlan, Reklam ve Tanıtım Yönetmeliği Taslağı, komisyonumuzca Mali Hizmetler Müdürlüğü ve Hukuk İşleri Müdürlüğünün de bilgileri alınarak görüşülmüştür. Toplantımız sonucunda yönetmelik taslağının aynı şekil ve içeriğiyle Belediye Meclisimizce incelenerek karara bağlanması uygun görülmüştür.” “T.C. ALAŞEHİR BELEDİYESİ İLAN, REKLÂM VE TANITIM YÖNETMELİĞİ BİRİNCİ KISIM Amaç ve Kapsam, Hukuki dayanak, Tanımlar Amaç ve kapsam MADDE 1:Bu yönetmelik Alaşehir İlçe Belediyesi, sınırları içerisinde; ilan, reklâm ve tanıtım yapmak amacıyla konulan pano, tanıtıcı levha ve benzerlerinin yol açtığı görüntü kirliliği ortadan kaldırmayı, ticari rekabette eşit şartları sağlamayı, şehir estetiğine katkıda bulunmayı, reklâm asma ve ticari tabela kullanımını düzenlemeyi ve bu işleri yapan gerçek veya tüzel kişilerle, kamu kurum ve kuruluşlarının uymak zorunda bulundukları esasları belirler. Hukuki Dayanak: MADDE 2:Bu yönetmelik;2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu, 5393 sayılı Belediye Kanunu,2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu, 3194 sayılı İmar Kanunu, 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu, 2872 sayılı Çevre Kanunu, 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu, 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun, 5326 sayılı Kabahatler Kanunu, Türk ceza Kanununun ilgili maddeleri ve bu kanunlarla ilgili uygulama yönetmelikleri ile diğer ilgili mevzuat hükümlerinin Belediyenin yetki, görev ve sorumluluklarını belirleyen hükümleri doğrultusunda hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 3: Bu yönetmeliğin uygulanmasında İlan: Ticari amaçlı olmayan duyuru veya bilgilendirme elemanlarını, İlan Panosu: Ticari amaçlı olmayan duyuru veya bilgilendirme elemanlarının asıldığı sergilendiği alanları, Reklâm: İnsanların gönüllü olarak belirli bir davranışta bulunmaya ikna etmek, belirli bir düşünceye yöneltmek, dikkatleri belirli bir ürüne, hizmete, fikir yâda kuruluşa çekmeye çalışmak, onunla ilgili bilgi vermek, ona ilişkin görüş ve tutumlarını değiştirmelerine veya belirli bir görüşü yâda tutumu benimsemelerini sağlamak amacıyla oluşturulan; iletişim araçlarından yer yâda süre satın almak yoluyla sergilenen veya başka biçimlerde çoğaltılıp dağıtılan ve bir ücret karşılığında oluşturulduğu belli olan duyuruları Reklâm Panosu: Reklâm elemanlarının asıldığı veya sergilendiği alanları, Reklâm Tabelası: Işıklı veya ışıksız, reklâm amaçlı konulan reklâm levhalarını Tanıtım: Bir kimsenin veya kuruluşun tanınmasını sağlamak amacı ile faaliyet gösterdiği alanda yapılan uygulamaları Tanıtım Panosu: Kent mobilyası niteliği taşıyan gece ve gündüz estetik görüntüsü olan ışıklı veya ışıksız tanıtım elemanlarını Direkli Tanıtım Panosu (Totem) : Kare veya yuvarlak kesitli direk üzerine montajı yapılmış ışıklı veya ışıksız tabelaları Tanıtım Tabelası: Bina cephelerine ışıklı ve ya ışıksız, tanıtım amaçlı konulacak uygulamalarını Reklâm veren: Ürettiği yâda pazarladığı ürünün hizmetin tanıtımını yaptırmak, satışını arttırmak veya imaj oluşturup güçlendirmek amacıyla hazırlattığı, içinde firmasının veya ürün-hizmet markasının yer aldığı reklâmları yayınlatmak, dağıtmak veya başka yollarla sergilemek üzere bedel ödeyen gerçek ve ya tüzel kişileri Reklâm Kuruluşu: Reklâmı hedef kitleye ulaştıran iletişim kanallarının veya her türlü reklâm taşıyan aracın sahibi, işleticisi veya kiralayıcısı olan gerçek veya tüzel kişileri Reklâmcı (Reklâm Ajansı) : Reklâm verenin reklâmlarını hazırlayan ve yöneten bu hizmet karşılığında iş başına belli bir ücret ya da reklâm verenin medya harcamaları ve reklâmın yapım giderleri üzerinden komisyon alan gerçek ve ya tüzel kişileri, Reklâm Alanları: Her türlü reklâm unsurunun konulup asılabildiği hareketli ve hareketsiz alanları, Belediye: Alaşehir İlçe Belediyesi’ni İlan ve Reklâm Elemanları: İlan ve reklâm yapmak amacı ile kullanılan tüm materyal ve ekipmanları, ifade eder İKİNCİ KISIM Uygulamaya İlişkin Temel ilkeler MADDE 4:Ticari reklâm ve ilânlarda, aşağıda belirtilen temel ilkeler esas alınır. 1.Reklâm, İlan ve tanıtım uygulamaları yürürlükteki tüm mevzuat ve idari kararlara uymak zorundadır. 2.Reklâm, ilan ve tanıtım uygulamalarında estetik değerlere riayet edilmesi esastır. 3.Reklâm, ilan ve tanıtım uygulamaları; uygulama yapılacak güzergâhtaki reklâm yoğunluğu, araç ve yaya trafiğine etkisi ve benzeri hususlar dikkate alınarak değerlendirilir. 4.Reklâm, ilan ve tanıtım uygulamaları 2464 sayılı Belediye gelirler kanunu kapsamında vergiye tabi olup, tahsili ve tahakkuku ilgili belediyesince yapılır. 5.Her bir reklâm, ilan ve tanıtım uygulaması için ayrı izin alınır. Yapılan müracaatlar izin sayılmaz, izin alınmadan uygulama yapılamaz. 6.Tarihi eser olarak nitelendirilmiş binalar ve yapılar ile komşuluk ilişkisi olan yapıların cepheleri reklâm alanı olarak kullanılamaz. 7.Reklâm, ilan ve tanıtım uygulamaları birbirinin görüntüsüne ve yanlış algı oluşturacak şekilde yerleştirilemez. 8.Ağaçların üzerine ve çevresine reklâm, ilan ve tanıtım uygulamaları yapılamaz. 9.Özel günlerde (Bayram, yılbaşı v.s) bina ve iş yerlerinde günün anlam ve önemini belirten süslemeler süresi 14 günü aşmamak şartı ile ışıklı veya ışıksız uygulamaları ilgili belediyeden izin alma şartı ile yapılabilir. 10.Reklâm, ilan ve tanıtımları uygulayacak kişiler veya kurumlar tüm emniyet ve güvenlik tedbirlerini almakla yükümlü olup üçüncü kişilere karşı doğacak her türlü zararda sorumludurlar. 11.Yerel ve genel seçim dönemlerindeki uygulamalar yönetmelik hükümlerine tabi değildir. Ahlaka Uygunluk, Dürüstlük ve Doğruluk MADDE 5. Reklâmlar, Genel ahlak açısından aşağıdaki hususlara aykırı olamaz.