MECLİS BAŞKANI :Gökhan KARAÇOBAN (Belediye Başkanı)
KATILAN ÜYELER :Hasan ALICI, Murat BİBER, Cevdet ERİM, Ahmet YILMAZOĞLU, Adnan TUTAR, İbrahim Barış ACAR,Yaşar ÇATALDERE,İbrahim AKGÜL,Fedai KOZAN,İbrahim BALIK,Fatih Mehmet İŞÇİMEN,Ahmet ÖKÜZCÜOĞLU,Mehmet KAYACIK,İbrahim DOĞAN, Ahmet ADAK
MAZERETLİ KATILMAYAN ÜYELER: Hüseyin ÖZBEK,Cafer ÖZKAYA,Ömer ZEREN, Mustafa ÖZTÜRK
MAZERETSİZ KATILMAYAN ÜYELER: Bilgehan NOYAN, Ali UÇAK, İclal ALTINAY Rukiye KOCATAŞ,Adnan BAŞOĞUL,Mehmet ALTUN
2018 yılı Mart Ayı Meclis Toplantısının açılması için yapılan yoklamada Hüseyin ÖZBEK,Cafer ÖZKAYA,Ömer ZEREN, Mustafa ÖZTÜRK’ün mazeretli olarak Bilgehan NOYAN, Ali UÇAK, İclal ALTINAY,Rukiye KOCATAŞ,Adnan BAŞOĞUL,Mehmet ALTUN’un mazeretsiz olarak toplantıya katılmadıklarının bildirilmesinin ardından Belediye Başkanımız tarafından çoğunluğun sağlandığının belirtilmesi ile 2018 yılı Mart Ayı Meclis toplantısının açıldığı ilan olundu.
Belediye Meclisinin Şubat Ayı Toplantısına ait meclis karar özeti ile ilgili bilgilendirme ve konuşmanın da ardından, 2 adet ilave gündem maddesinin olduğu belirtildi.
KARAR NO:47
Gündem No:1
Belediye Meclisinin Şubat Ay’ı Meclis toplantısında (Gündem 16) İmar Komisyonuna havale edilen; İlçemiz merkezine ait onaylı mevcut plan notlarının 5. Maddesine yer alan “Eksik Katlı Bina Yapılması“ ile ilgili konunun değerlendirilmesi, eksik katlı bina yapılması ve ruhsatlandırılması hususunun görüşülmesine ilişkin konunun İmar Komisyonunca alınan Kararının değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;
Konu ile ilgili alınan 14.02.2018 tarihli 2018/02-01 Nolu İmar Komisyon kararı meclise okundu.
“İlçemiz Merkezine ait, onaylı olan mevcut plan notlarına ilave olarak onaylanan uygulama imar planı plan notlarının 5. maddesinde yer alan;
maddesi ve ayrıca 01.10.2017 tarihinde onaylanan ve yürürlüğe giren Planlı Alanlar İmar Yönetmeliğinde yer alan;
Eksik katlı bina yapılması MADDE 25 –
(1) Planla veya bu Yönetmelikle belirlenen kat adedine veya bina yüksekliğine uygun olarak bahçe mesafesi bırakılmak ve ilgili idarenin uygun görmesi, üçüncü ve dördüncü fıkralarda belirtilen koşullar sağlanmaksızın ilave kat yapılamayacağının ilgilisine tebliğ edilmesi kaydıyla daha az katlı bina yapılabilir. Uygulama imar planlarında bu uygulamanın yapılmasına ilişkin hüküm olması halinde, ilgili idarenin uygun görmesi koşulu aranmaz.
(2) Eksik katlı yapılan binalarda yapı ruhsatı, yapı kullanma izin belgesi ve enerji kimlik belgesi yapılan kısım için düzenlenir. Daha sonradan tamamlanmak istenmesi halinde, yürürlükteki plan ve mevzuat hükümlerine uygun olarak ilave ruhsat ve binanın tamamı için enerji kimlik belgesi düzenlenmesi zorunludur.
(3) Eksik katlı binalara imar planına aykırı olmamak koşuluyla kat ilavesi yapılabilmesi için; temel ve statik çözümlerin, yangın tedbirlerinin, enerji verimliliğinin, plan ve bu Yönetmelikte gösterilen azami yüksekliğe uygun olması; otopark, sığınak, merdiven, asansör yeri, ışıklık ve diğer yapı elemanlarının da plan ve bu Yönetmelikte gösterilen azami yüksekliğe göre hesaplanması ve bırakılması zorunludur.
(4) Eksik katlı inşa edilen binanın mevcut haliyle veya tadilat yapılarak yürürlükteki plana ve mevzuata uygunluğunun sağlanamaması halinde bina yıkılmadan kat ilavesi yapılmasına izin verilmez.
(5) Eksik katlı binalara yapılacak ilavelerde fenni mesuliyet, temel ve statik hesapları, yangın tedbirleri ve enerji verimliliği konuları da dâhil mevcut yapı ve ilave yapılan kısımları kapsayan teknik rapor düzenlemek suretiyle yapı denetim kuruluşlarınca üstlenilir.
İbareleri yer almaktadır. Eksik katlı bina yapılması ile ilgili;
Yukarıda belirtilen ilave imar plan notu ve yönetmelik maddesi çerçevesinde, ilçemiz imar plan notlarında belirtilen 3 kat inşaat nizamlı olan imar adalarında uygulanacaktır, ibaresine karşılık her ne kadar Yönetmeliğin 1. fıkrasında " Uygulama imar planlarında bu uygulamanın yapılmasına ilişkin hüküm olması halinde, ilgili idarenin uygun görmesi koşulu aranmaz." açıklaması bulunsa da, eksik katlı bina yapılması ve ruhsatlandırılması ile ilgili yapılan başvurular da mağduriyet ve sıkıntılar oluşmamasından dolayı , eksik katlı bina yapılması ile ilgili başvuruların imar ve şehircilik müdürlüğünce incelenmesi aşamasında uygulamada oluşacak olan çeşitlilik ve çelişkilere düşülmemesi için tüm taleplerin Belediye Encümenine sunulması düşünüldüğünden , Belediye Encümeninin bu hususta yetkilendirilmesi İmar Komisyonunda oy birliği ile kabul edilmiştir.”
Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından alınan İmar Komisyon Kararı oylamaya sunuldu, oturumda mevcut tüm üyelerin ve Belediye Başkanının evet oylarıyla komisyondan geldiği şekliyle Oybirliğiyle kabul edildi.
KARAR NO: 48
Gündem No:2
Belediye Meclisinin Şubat ay’ı Meclis toplantısında ( Gündem 17 ) İmar Komisyonuna havale edilen; İlçemiz İstasyon Mahallesi 543 ada 2,3,4,6,39,40,41,42,64,66,68 parseller ve 542 ada 11,12,13,15,16,17,18,19,20,21,22 parsellerin onaylı 1/5000 Nazım İmar Planında Konut Dışı Kentsel Çalışma Alanı olarak görülmekte olup, söz konusu alanların 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planlarının onaylanması hususunun görüşülmesine ilişkin konunun İmar Komisyonunca alınan Kararının değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;
KARAR NO:49
Gündem No:3
Belediye Meclisinin Şubat ay’ı Meclis toplantısında ( Gündem 18 ) İmar Komisyonuna havale edilen; İlçemiz Kasaplı Mahallesinde mülkiyeti Alaşehir Belediyesine ait olan 179 ada 6 parsel numarasında kayıtlı 8.301,22 m² alanlı “Tarla” vasıflı taşınmazın satışına ilişkin konunun İmar Komisyonunca alınan Kararının değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;
Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından alınan İmar Komisyon Kararı oylamaya sunuldu, oturumda mevcut tüm üyelerin evet oylarıyla komisyondan geldiği şekliyle Oybirliğiyle kabul edildi. KARAR NO: 50
Gündem No:4
Belediye Meclisinin Şubat ay’ı Meclis toplantısında ( İlave Gündem 2 ) İmar Komisyonuna havale edilen; İlçemiz Baklacı Mahallesinde bulunan Alaşehir Belediyesine ait 1.400,00 m²’lik yeşil alanın rekreasyon alanı olarak projelendirip belediyemize gelir getirmesi amacıyla 10 yıllığına kiralanması konusunun İmar Komisyonunca alınan Kararının değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;
Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından alınan İmar Komisyon Kararı oylamaya sunuldu, oturumda mevcut tüm üyelerin evet oylarıyla komisyondan geldiği şekliyle Oybirliğiyle kabul edildi. KARAR NO:51
Gündem No:5
İlçemiz Örencik Mahallesinde mülkiyeti Alaşehir Belediyesine ait olan 110 ada 1 parsel numarasında kayıtlı 29.248,50 m² alanlı “Tarla” vasıflı taşınmazın 160,00 m² lik kısmının Manisa Büyükşehir Belediyesi, Su ve Kanalizasyon İdaresi tarafından Fosseptik yeri olarak tahsisine ilişkin konunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;
Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından bahse konu talebin İmar Komisyonuna havalesi oylamaya sunuldu, oturumda mevcut tüm üyelerin ve Belediye Başkanının Evet oylarıyla oybirliğiyle İmar Komisyonuna havalesi kabul edildi.
KARAR NO:52
Gündem No:6
İlçemiz Kurtuluş Mahallesinde mülkiyeti Alaşehir Belediyesine ait olan 1060 ada 8 parsel numarasında kayıtlı 195,00 m² alanlı “Arsa” vasıflı taşınmazın satışına ilişkin konunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;
Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından bahse konu talebin İmar Komisyonuna havalesi oylamaya sunuldu, oturumda mevcut tüm üyelerin ve Belediye Başkanının Evet oylarıyla oybirliğiyle,İmar Komisyonuna havalesi kabul edildi.
KARAR NO: 53
Gündem No:7
İlçemiz Killik Mahallesinde mülkiyeti Alaşehir Belediyesine ait olan 353 ada 23 parsel numarasında kayıtlı 1.800,77 m² alanlı “Tarla” vasıflı taşınmazın satışına ilişkin konunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;
KARAR NO:54
Gündem No:8
İlçemiz Yeşilyurt Mahallesinde mülkiyeti Alaşehir Belediyesine ait olan 428 ada 64 parsel numarasında kayıtlı 4.263,78 m² alanlı “Tarla” vasıflı taşınmazın satışına ilişkin konunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;
KARAR NO:55
Gündem No:9
İlçemiz Horzumsazdere Mahallesinde mülkiyeti Alaşehir Belediyesine ait olan 107 ada 2 parsel numarasında kayıtlı 406,15 m² alanlı “Arsa” vasıflı taşınmazın satışına ilişkin konunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;
KARAR NO: 56
Gündem No:10
İlçemiz Hacıbey Mahallesinde bulunan 829 ada 2-3 parselin doğu bitişiğinde 253,00 m² yüzölçümlü olarak Tescil görerek oluşacak olan taşınmazın 829 ada 1 parsel ile bire bir takas işlemi konunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;
KARAR NO: 57
Gündem No:11
İlçemiz Hacıbey Mahallesinde bulunan ve imar planında Belediye Hizmet Alanı olarak görünen 1081 ada 1 parselde kayıtlı taşınmaz içerisinde yer alan, Alaşehir Belediyesi ve Maliye Hazinesine ait hisselerin, aynı bölgede imar planında Park alanı olarak görünen ve mülkiyeti bulunmayan kısma Alzheimer Merkezi Alanına kaydırılabilmesi için imar plan değişikliğine ve 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı değişikliğinin Manisa Büyükşehir Belediyesi Meclisince değerlendirilmesi aşamasında 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının da değerlendirilmesi için yetki verilmesi konusunun görüşülmesine ait gündem maddesinde;
Konuyla ilgili İmar İşleri Müdürlüğünce yapılan genel bilgilendirmenin ardından, Belediye Başkanımız tarafından bahse konu talep oylamaya sunuldu, oturumda mevcut tüm üyelerin ve Belediye Başkanının Evet oylarıyla bahse konu Manisa Büyükşehir Belediyesi’ne yetki talebi oybirliğiyle kabul edildi.
KARAR NO: 58
Gündem No:12
İlçemiz Hacıaliler Mahallesi Muhtarı Özer DEMİR’in dilekçesi ile Mahalle içerisinde bulunan Haşimağa Sokağı’nın “Zeytindalı Sokak” olarak değiştirilmesi talebinin değerlendirilmesine ait gündem maddesinde,
Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından, meclis üyesi Fedai KOZAN tarafından şu an da var olan HAŞİMAĞA SOKAĞI isminin bir anlamı olabileceği bu yüzden incelenmesi gerektiği ayrıca Zeytindalı isminin şehir merkezinde bulunan başkaca bir sokağa verilmesinin daha uygun olacağı bu yüzden ilgili komisyon olan İmar Komisyonunda daha ayrıntılı incelenerek bir sonraki mecliste görüşülmesini istediğini belirtmesinin ardından, Belediye Başkanımız tarafından teklif oylandı oturumda mevcut tüm üyelerin ve Belediye Başkanının kabul oylarıyla oybirliğiyle İmar Komisyonuna havalesi kabul edildi.
KARAR NO: 59
Gündem No:13
İlçemiz Ilıca Mahallesinde bulunan 58 ada 3 parseli kapsayan 2012 yılı onaylı 1/5000 ölçekli Revizyon Nazım İmar Planında Konut Alanı olarak imarlı görülmekte olup, 1/1000 ölçekli uygulama imar planında bulunmamaktadır. Söz konusu alana ait hazırlanan ilave 1/1000 Uygulama İmar Planının onaylanması hususu konusunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;
KARAR NO: 60
Gündem No:14
İlçemiz Yenimahalle de bulunan 1015 ada 14 parselinde kayıtlı taşınmazın 1/1000 ölçekli mevcut imar planında LPG İstasyonu fonksiyonunun, onaylanan 1/5000 ölçekli Nazım İmar Plan değişikliği baz alınarak ve Küçük Sanayi Sitesi olarak belirlenerek hazırlanan imar planı değişikliğinin, Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliğinin ilgili maddeleri gereğince onaylanması hususu konusunun değerlendirilmesine ait gündem maddesinde;
KARAR NO: 61
Gündem No:15
İlçemiz Yenimahalle ile Barış Mahallesi, Ilgın Caddesi İle Yıldırım Beyazıt Caddesini birbirine bağlayan TCDD tren yolu geçti olarak kullanılan alanda, TCDD tarafından yapılacak olan alt ve üst geçit projesi hazırlanmış ve yapım işine başlanacağı belirtilmiştir. 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı değişikliğinin Manisa Büyükşehir Belediyesi Meclisince değerlendirilmesi aşamasında 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının da değerlendirilmesi için yetki verilmesi konusunun görüşülmesine ait gündem maddesinde;
Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmede; 1/1000’ğin, 1/5000’lik ile değerlendirilmesi için Manisa Büyükşehir Belediyesine yetki verilmesi gerektiği belirtilmesinin ardından Belediye Başkanımız tarafından bahse konu talep oylamaya sunuldu, oturumda mevcut tüm üyelerin ve Belediye Başkanının evet oylarıyla Oybirliğiyle kabul edildi.
KARAR NO: 62
Gündem No:16
İlçemiz Girelli Mahallesi Köprübaşı Sokak No:25 adresinde Balık Lokantası olarak işletilmekte olan ve Adem GÜLER’e ait işyerinin “içkili lokanta” dönüştürülmek istemiyle söz konusu yerin “içkili yer bölgesi” içerisine alınması talebinin görüşülmesine ait gündem maddesinde,
Konuyla ilgili yapılan genel bilgilendirmenin ardından Belediye Başkanımız tarafından bahse konu talep oylamaya sunuldu, oturumda bulunan 15 meclis üyesinin 9’unun kabul,1 çekimser ve 5 red oyu ve Belediye Başkanının kabul oyuyla oyçokluğuyla kabul edildi.
KARAR NO: 63
Gündem No:17
Alaşehir Belediye Meclisinin 08.06.2017 tarihli ve 6-120 Nolu kararı ile mülkiyeti Belediye Başkanlığımıza ait tapunun 102 Ada, 1 Parselinde kayıtlı taşınmaz üzerinde sosyal konut yapılmasına dair alınan kararı ile, belediyemize yetki devri yapılması konusundaki Manisa Büyükşehir Belediye Meclisinin 11.07.2017 tarih ve 470 Nolu Kararları gereği “Arsa, Sosyal Konut, Konut ve İşyeri Tahsisi, Kiralanması ve Satışına Dair Yönerge’nin” hazırlanarak Belediye Meclisimizde görüşülmesine ait gündem maddesinde,
“T.C
ALAŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞI
ARSA, SOSYAL KONUT, KONUT VE İŞYERİ
TAHSİSİ, KİRALANMASI VE SATIŞINA DAİR YÖNERGE
BİRİNCİ BÖLÜM Amaç Kapsam Dayanak Tanımlar ve Temel İlkeler
Amaç :Madde 1 – Bu Yönergenin amacı; Alaşehir Belediyesi sınırları içerisinde düzenli ve sağlıklı kentleşmeyi sağlamak, Alaşehir’in konut, ticaret, sanayi ihtiyacını karşılamak için imarlı ve alt yapılı arsalar üretmek ve bu arsaları tahsis etmek veya üretilen arsalar üzerinde sosyal konut, konut, toplu konut ve iş yerleri yapmak ve yapılan bu taşınmazların satış, tahsis ve kiralama koşullarını belirlemek, yapılan tesislere ortak olmak, ayrıca bu konuda ilgili diğer kamu kurum ve kuruluşlar ve bankalarla işbirliği yapmak ve gerektiğinde onlarla ortak projeler gerçekleştirmek, konutlarının tahsisine ilişkin usul ve esaslarını düzenlemektir. Yasal Dayanak
Madde 2 – Bu yönerge; 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir belediyesi Kanunu,6360 sayılı on üç ilde büyükşehir belediyesi ve yirmi altı ilçe kurulması ile bazı kanun ve kanun hükmünde kararnamelerde değişiklik yapılmasına dair kanun ve ilgili diğer Mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.
Kapsam
Madde 3- Bu yönerge hükümleri, Alaşehir Belediyesi sınırları içinde üretilen arsa, sosyal konut, konut ve işyerlerinin tahsis, kiralanması ve satışına ilişkin düzenlemeleri kapsar.
Tanımlar
Madde 4 - Bu Yönerge uygulanmasında;
Belediye : Alaşehir Belediye Başkanlığı’nı, Başkan : Alaşehir Belediye Başkanı’nı,
Meclis :Alaşehir Belediye Meclisini;
Encümen :Alaşehir Belediye Encümenini Tahsis :Belediye tarafından üretilen arsa, sosyal konut, konut, işyerlerinin bu yönerge belirtilen şartları taşıyanlara, kıymet takdir komisyonu tarafından belirlenen bedel karşılığında ihalesiz olarak verilmesini, Dar gelirli :Hane halkının aylık toplam geliri asgari ücretin iki katının % 25 fazlasını geçmeyenleri,
Sosyal konutlar: Brüt kullanım alanı 100 m2 yi geçmeyen ve düşük maliyetli olarak üretilen
konutları,
Konut :Sosyal konutlar dışında kalan diğer konutları,
Toplu konut alanı: Belediyece toplu konut alanı olarak belirlenen bölgeler,
Kıymet Takdir Komisyonu: Bu yönergeye göre üretilecek arsa, sosyal konut, konut ve iş yerlerinin maliyet bedelini belirlemek üzere belediye bünyesinde oluşturulacak komisyonu,
Sözleşme : Belediye ile istekli arasında yapılan yazılı anlaşmayı, İKİNCİ BÖLÜM
Arsa, İmar planı, Sosyal Konut, Konut ve İşyeri Üretimi
Arsa, Sosyal Konut, Konut ve İşyeri Üretimi
Madde 5 - Düzenli kentleşmeyi sağlamak, ilçenin sosyal konut, konut, işyeri, sanayi ve ticaret ihtiyacını karşılamak amacıyla imarlı arsalar belediye tarafından üretilir. Belediyeler tarafından öncelikle dar gelirliler için farklı büyüklükler de sosyal konutlar üretilir. Sosyal konutlar dışında konut üretilip tahsis edilebilir, satılabilir. Bu satışlardan elde edilecek gelirden sosyal konutların finansmanına katkı sağlayabilir.
Arsa temininde, sosyal konut, konut, sanayi, sağlık, turizm, sosyal hizmet, eğitim ve işyeri yapımında kredi kuruluşları, Toplu Konut İdaresi Başkanlığı ve diğer ilgili kamu kurum ve kuruluşlarıyla ortak projeler yapılabilir.
Ayrıca, ihtiyaç olması halinde değişik büyüklüklerde ve özelliklerde işyerleri üretilebilir.
Arsa temini ve imar planı
Madde 6- Arsa, sosyal konut, konut, sanayi, sağlık, turizm, sosyal hizmet, eğitim ve işyerlerinin üretiminde ihtiyaç duyulacak arsa ve araziler 4650 sayılı kanunla değişiklik yapılan 2942 sayılı kamulaştırma kanunu hükümlerine göre temin edilir. Temin edilen arsa ve arazilerin satış ve tahsisinden önce imar planlarını Belediye yapar veya yaptırır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Arsa ve sosyal konut, konut, işyeri tahsis ve kiralama şartları ile puanlama kriterleri
Sosyal konut tahsis şartları
Madde 7- Konut yapılmak amacıyla arsa tahsis edilecekler ile sosyal konut tahsis edileceklerde aşağıdaki şartlar aranır:
a) Dar gelirli olmak,
b) Kendisinin, eşinin veya onsekiz yaşından küçük çocuklarının o belediye sınırı içinde konutu veya konut yapmaya müsait arsası bulunmamak,
c) En az bir yıldan beri o belediye sınırları içinde ikâmet ediyor olmak,
d) Afete maruz kalmış olmak,
e) Sanayi bölgelerinden nakledileceklerden olmak,
f) 20/7/1966 tarihli ve 775 sayılı Gecekondu Kanunu uygulamaları kapsamında hak sahibi olup, gecekondu ıslahı ve tasfiyesi sebebiyle açıkta kalacak olmak,
Tahsisten yararlanacakların bu maddede aranan şartlardan (a), (b) ve (c) bentlerindeki şartların üçüne birlikte, ya da (d), (e) ve (f) bentlerinde belirtilen şartlardan herhangi birine (c) bendinde belirtilen şartla birlikte sahip olmaları gerekir.
Tahsis edilecek sosyal konut miktarından fazla müracaat olması halinde uygulanacak puanlama kriterleri belediye tarafından çıkarılacak yönergeyle belirlenir. Aile nüfusu, dul, engelli, evde yatalak hasta bulunması, çocukların gelir getirici bir işte çalışıp çalışmaması, aile bireylerinin sahip olduğu araç ve diğer varlıklar, gazi, şehit eş ve çocukları ile diğer hususlar puanlama kriterleri olarak dikkate alınır.
Arsa Tahsisi
Madde 8- Arsa tahsis bedeli kıymet takdir komisyonu tarafından belirlenecek değerden aşağı olamaz.Ayrıca imar planında sağlık, eğitim, sosyal hizmet ve turizmi geliştirecek projelere İçişleri Bakanlığının onayı ile ücretsiz veya düşük bedelle amacı dışında kullanılmamak kaydıyla Belediye arsa tahsis edebilir.Peşinat olarak alınacak tutar arsa bedelinin %20'sinden az olamaz. Peşinat alındıktan sonra kalan borcun aylık taksitler halinde esas olmakla birlikte değişik ödeme planlarını ve sürelerini uygulamaya meclis yetkilidir. Ancak toplam ödem süresi 10 yıldan fazla olamaz. Tapu devri peşinat alındıktan sonra yapılır ve devir edilen taşınmaz üzerine belediye lehine 1.dereceden ipotek konulur.
Konut yapılmaması
Madde 9- Konut yapılmak amacı ile tahsis edilen arsalar bu amaç dışında kullanılamaz ve üzerine konut yapılıp 5 yıl kullanılmadan başkalarına satılamaz ve devredilemez. Konutlar için inşaata başlama ve yapım süreleri belediye meclisi tarafından belirlenir. İnşaata başlama süresi üç yıl, inşaatı tamamlama süresi üç yıl olmak üzere, verilecek süre toplam altı yılı geçemez. Ancak, toplam altı yılı geçmemek kaydıyla konut yapımına başlama ve bitirme süreleri belediye encümen kararı ile uzatılabilir.Verilen süre içinde konut yapımına başlanılmaması veya süresinde konutun bitirilememesi halinde tahsis iptal edilerek arsa geri alınır. İsteklinin ödemiş olduğu bedel faizsiz olarak iade edilir.
Konut tahsisi
Madde 10- Konutların tahsis bedeli, kıymet takdir komisyonunca her türlü giderler dahil edilerek tespit edilecek maliyet bedelinden aşağı olmamak üzere belirlenir.
Peşinat olarak alınacak tutar, konut bedelinin %20’undan az olmamak üzere, konut büyüklüklerine göre belirlenebilir. Ancak toplam ödeme süresi 10 yılı geçemez.
Konut tahsis edilen kişi konutu 5 yıl süreyle başkasına satamaz ve devredemez. Bu husus tapu siciline şerh edilir. Tahsis edilen konutun tapu devri peşinat alındıktan sonra yapılır ve devir edilen taşınmaz üzerine belediye lehine 1. dereceden ipotek konulur.
Sosyal Konut Tahsisi
Madde 11- Belediyece yapılmakta olan kentsel dönüşüm projeleri içerisinde hak sahibi veya durumu 775 sayılı yasaya uygun olup, gecekondu ıslahı ve tasfiyesi sebebiyle açıkta kalacak olanlar ile Madde 8 deki şartları sağlayanlara, madde 10 deki hükümler doğrultusunda sosyal konut tahsis edilir. Kentsel dönüşüm projeleri içerisinde hak sahibi olanlarda 5 yıl süreyle başkasına satamaz ve devredemez şartı aranmaz.
İşyeri Tahsisi
Madde 12- İşyerlerinin tahsis bedeli, kıymet takdir komisyonunca her türlü giderler dahil edilerek tespit edilecek maliyet bedelinden aşağı olmamak üzere belirlenir.
Peşinat olarak alınacak tutar, işyeri bedelinin %10’undan az olmamak üzere, işyerinin büyüklüklerine göre meclisçe belirlenir, peşinat alındıktan sonra kalan borcun aylık taksitler halinde esas olmakla birlikte değişik ödeme planlarını ve sürelerini uygulamaya meclis yetkilidir. Ancak toplam ödeme süresi 10 yılı geçemez. Belli faaliyetler için tahsis edilecek işyerlerinde söz konusu meslek mensuplarına meclisçe öncelik tanınabilir.
Tahsis edilen işyerinin tapu devri peşinat alındıktan sonra yapılır ve devir edilen taşınmaz üzerine belediye lehine 1.dereceden ipotek konulur.
İşyeri tahsis edilen kişi işyerini 5 yıl süreyle başkasına satamaz ve devredemez. Bu husus tapu siciline şerh edilir.
Ödemenin geciktirilmesi ve tahsisin iptali
Madde 13- Arsa ve sosyal konut bedeline ilişkin taksit ödemelerinin eksik yapılması veya hiç yapılmaması durumunda 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun gereğince belirlenen oranı geçmemek üzere gecikme faizi alınır.
Taksit ödemesinin toplam 3 ay süre ile yapılmaması durumunda, borcun gecikme faizleriyle birlikte 30 gün içinde ödenmesi, ödenmemesi halinde tahsisin iptal edileceği ilgiliye yazılı olarak bildirilir. Bildirime rağmen borcun ödenmemesi halinde tahsis iptal edilir.
Puanlama kriterleri
Madde 14- Aile nüfusu, geliri, dul, engelli, evde yatalak hasta bulunması, çocukların gelir getirici bir işte çalışıp çalışmaması, aile bireylerinin sahip olduğu araç ve diğer varlıklar, gazi, şehit eş ve çocukları ile buna benzer diğer hususlar puanlama kriterleri olarak dikkate alınır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Arsa, Sosyal Konut, Konut ve işyerlerinin Satışı
Madde 15- Meclis kararıyla satışı uygun görülen arsalar, konutlar, sosyal konutlar ile işyerlerinin satışı aşağıda belirtilen esaslar doğrultusunda, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu hükümlerine göre yapılır.
f) Ödeme: Arsa, konut, sosyal konut ve işyerlerinin tamamının peşin veya taksitle satılmasına meclis karar verir. Konut ve işyerlerinin satışında banka kredisi ve diğer finansman araçlarından yararlanılabilir. Peşinat % 20 sinden az olamaz.
g) Tapu devri: satışı yapılan taşınmazın peşinatı alındıktan sonra tapu devri yapılır ve devir edilen taşınmaz üzerine belediye lehine 1.dereceden ipotek konulur.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Trampa ve Ayni Hak Tesisi
Trampa
Madde 16- Belediye mahalli müşterek nitelikli kamu hizmetlerini yerine getirmek amacıyla 4650 sayılı kanunla değişiklik yapılan 2942 sayılı kamulaştırma kanunu ile 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu kapsamında taşınmaz mal trampası yapar.
Ayni hak tesisi
Madde 17- Mülkiyeti Belediye’ye ait taşınmazlar ile mülkiyeti Belediye ye ait olmayıp da Belediyenin tamamen veya kısmen ihtiyacı olan taşınmazlar üzerine Medeni Kanun hükümleri ile diğer ilgili mevzuat doğrultusunda üst hakkı, irtifak hakkı ve benzeri ayni hak tesis edilir.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Belediye Meclisinin yetkisi
Madde 18-Belediye Meclisi, dar gelirli tanımına ilişkin miktarı %25’e kadar artırmaya veya düşürmeye, tahsis ve satışlarda alınacak peşinat miktarlarını ve peşin ödemelere uygulanacak indirim oranını, tahsis ve satışlarda uygulanacak taksit süreleri ile vade farkını, satışlarda uygulanacak grup veya meslek indirim oranını belirlemeye, 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun gereğince belirlenen oranı geçmemek üzere gecikme faizini tespit etmeye yetkilidir.
Tahsis ve satış yetkisi
Madde 19- Arsa, sosyal konut, konut ve işyeri tahsisi, kiralama ve satışlara ilişkin meclis kararlarının uygulaması encümence yapılır. Belediye Encümeni kişilerin dar gelirli kapsamına girip girmediğini belirlemeye, tahsis, kiralama ve satışın yapılıp yapılmamasına, satışlarda teklif edilen fiyatın yeterli olup olmadığına ve ihaleyi sonuçlandırıp sonuçlandırmamaya yetkilidir.Aile nüfusu, dul, engelli, evde yatalak hasta bulunması, çocukların gelir getirici bir işte çalışıp çalışmaması, aile bireylerinin sahip olduğu araç ve diğer varlıklar, gazi, şehit eş ve çocukları ile benzer özel durumları olanlara belediye meclisi tarafından kıymet takdir komisyonu tarafından belirlenen miktar üzerinden başkaca şart aranmaksızın arsa ve konut tahsis edilebilir.
Kısıtlama
Madde 20- Bir kişiye birden fazla arsa ve konut tahsis edilemez. Tahsis şartlarını taşımadıkları sonradan anlaşılanların tahsisi iptal edilir. Bu şekilde tahsisi iptal edilenler ile taksitli ödeme şartlarına uymadıkları için tahsisi iptal edilenlere bir daha tahsis yapılmaz.Yanıltıcı beyanda bulunmak suretiyle arsa ve konut tahsisinden yararlandığı tespit edilenler hakkında Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulur.
Taksitle konut tahsis edilmesi veya satılması halinde, tapu üzerine ipotek konulur ve borcun tamamı ödenmeden ipotek kaldırılmaz
Sözleşme düzenlenmesi
Madde 21- Arsa, konut ve işyeri tahsis ve satışları ile konut kiralanmasında ilgili kişiler veya kooperatif arasında, tahsis veya satış şartları, arsa, konut ve işyerlerinin kullanım şartları, tahsis ve satışın taksitle yapılması halinde taksitlerin ödeme süresi ve vade farkı, zamanında ödenmeyen taksitlere uygulanacak gecikme faizi ile tahsis veya satışın iptal edilmesi ve diğer hükümler bir sözleşme ile düzenlenir.
Geri ödeme
Madde 22- Tahsis ve satışın iptali durumunda, o güne kadar tahsil edilen arsa bedeli ile başlanıp da bitirilmeyen konut ve işyerlerinin kıymet takdir komisyonunca belirlenen değeri üç yıl içinde ilgililere ödenir. Ancak bu şekilde geri ödemelerde faiz, zam ve benzeri ilave yapılmaz.
İlan
Madde 23- Uygulamada açıklık ve rekabetin sağlanması için, 2886 sayılı Devlet İhale Kanununa tabi olmayan tahsis, kiralama ve satışlarda arsa, konut ve işyerlerinin yeri, büyüklüğü, tahsis ve satış şartları, müracaat yeri ve süresi, bedeli, ödeme planı, vade farkı ve gecikme faizi, kullanım koşulları, tahsisin iptal şartları ve diğer hususlar son müracaat gününden en az on beş gün önceden belediyenin internet sitesinde, ilan panolarında ve uygun görülecek diğer vasıtalarla ilân edilir.
Kentsel Dönüşüm Projeleri
Madde 24- Belediye kentsel dönüşüm projelerini bu yönerge kapsamında uygulayacaktır.
Tarihi ve Kültürel Mirası Koruma Projeleri
Madde 25- Belediye tarihi ve kültürel mirası koruma projelerini bu yönerge kapsamında uygulayacaktır.
İşletme Tesisi
Madde 26- Belediye bu yönergede belirlenen amaçlarla, bütçesinden gerekli parayı ayırmak suretiyle işletme tesis edebilir.
Yaptırım
Madde 27- Bu Yönerge hükümlerine aykırı hareket edenler hakkında; Belediye Kanun